هزینه لمینت دندان

هزینه صاف کردن دندان‌ها یکنواخت نیست، بلکه به نوع درمانی شما بستگی دارد. هر گزینه با هزینه متفاوتی همراه است و این هزینه‌ها ممکن است از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد.


اگر می‌خواهید لمینت دندان بگذارید و بدانید این خدمات دندانپزشکی چقدر هزینه برای شما دارد؟ تفاوت قیمت‌ها بر اساس نوع متریال چیست و متداول‌ترین مواد کدامند؟ ادامه این مطلب را بخوانید.



گران‌ترین و ارزان‌ترین لمینت دندان


 


گران‌ترین لمینت‌های زیرکونیا ایمکس هستند زیرا از بالاترین کیفیت و تکنولوژی زیادی برخوردار هستند و عمر و ماندگار بیشتری دارند.


ارزان‌ترین گزینه‌ها، لمینت‌های کامپوزیت بر پایه رزین هستند، اما طول عمر کمتری دارند و به راحتی می‌شکنند، و در آینده به لمینت‌ها و روش‌های اضافی نیاز خواهید داشت. به نظر می‌رسد اینها از نظر هزینه‌های اولیه مقرون به صرفه هستند اما در دراز مدت برای شما گران در می‌آیند.


لازم به‌ذکر است که این قیمت‌ها بسیار متفاوت است چون باید قیمت‌ها را براساس شهر، کلینیک‌ و بیمارستان‌ مختلف، و غیره در نظر بگیرید.


 لمینت دندان و روکش‌های دندانی یک حوزه همه کاره در دندانپزشکی زیبایی است که گزینه‌های زیادی را برای مشکلات مختلف دندان ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ظاهر دندان‌های جلویی خود را اصلاح کنید، لمینت دندان بهترین انتخاب هستند. این ساختارها برای تقویت لبخند محبوب‌ترین هستند. فقط با روکش‌ها می‌توانید لبخند خود را کاملا متحول کنید.


اگر می‌خواهید دندان‌های آسیاب را به دلایل عملکردی یا زیبایی ترمیم کنید، روکش‌های دندان بهترین گزینه برای شما هستند. اما در مورد روکش‌های محکم، بهتر است از آنها به جای درمان حرفه‌ای استفاده نکنید.



تفاوت لومینیرها و لمینت‌ها از نظر قیمت


 


لومینیرها در مقایسه با لمینت‌های چینی گران‌تر هستند. اخیراً به نظر می‌رسد قیمت لومینیرها کمتر شده ولی باز قیمت بالاتری نسبت به لمینت‌های معمولی دارند. اما این موضوع را نیز در نظر بگیرید که به دلیل شکنندگی لمینت‌ها، ممکن است حدود ۵ سال دیگر دوباره نیاز به کاشت لمینت داشته باشید.


لمینت‌ها پوسته‌های نازک و سفارشی هستند که برای پوشاندن دندان‌های جلویی طراحی شده‌اند. از آنها برای تثبیت فضاهای بین دندان‌ها و دندان‌هایی که بریده یا فرسوده شده یا به صورت دائمی لکه‌دار، بد شکل یا کمی کج شده استفاده می‌شود. آنها از چینی یا پلاستیک ساخته می‌شوند و معمولا برای دندان‌های جلویی - به ویژه دندان‌های جلویی بالایی - استفاده می‌شوند که در هنگام لبخند زدن بیشتر دیده می‌شوند. اگر لبخند پهنی دارید، ممکن است برخی از دندان‌های عقبی نیز پوشش داده شوند.


لمینت‌های ساخته شده از چینی بادوام‌ترین و پایدارترین لمینت‌ها هستند. آنها همچنین جایگزینی برای تاج‌ها و گران‌تر هستند. وقتی حرف انتخاب لمینت‌های چینی در مقابل روکش‌ها پیش می‌آید، اگر دندانپزشک‌تان روکش را برای شما توصیه کند، شاید در هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید.


تاج‌ها از موادی مانند سرامیک (یک نوع چینی) یا فلز (آلیاژهای طلا، مس یا سایر فلزات به اصطلاح نجیب یا آلیاژهای فلز پایه با ظاهر نقره‌ای) یا ترکیبی از سرامیک و فلز ساخته می‌شوند. آنها معمولا گرانتر از باندینگ و لمینت هستند.


 


ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟


 


لمینت‌های دندان معمولاً ۷ تا ۱۵ سال عمر می‌کنند و پس از آن باید تعویض شوند. لمینت‌های چینی محکم هستند و با مراقبت مناسب می‌توانند ۱۰ تا ۱۵ سال دوام بیاورند. با توجه به نوع سایش یا آسیب وارد شده ممکن است به تعمیر یا تعویض نیاز باشد. در نهایت، افزایش ماندگاری لمینت‌ها به خود شخص بستگی دارد که چه میزان از آنها محافظت کند.


برای جلوگیری از ایجاد لکه و حفظ سلامت دندان‌های طبیعی‌تان، روش‌های بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید با سیلیس تمیز کننده مشابه آنچه دندانپزشکان استفاده می‌کنند مسواک بزنید. به یاد داشته باشید که نخ دندان بکشید و مرتباً برای تمیز کردن به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

منبع خبر :